כריסטמס בפראג

מדריך שווקי הכריסטמס השלם והמקיף - מתעדכן

קסם חג המולד בפראג: מסע בין אגדות עתיקות, שווקים מוארים וטעמים קסומים

דמיינו לעצמכם... פתיתי שלג רכים רוקדים באוויר הקריר, מלטפים בעדינות את גגות הרעפים האדומים של פראג העתיקה. אורות מנצנצים זוהרים על חזיתות הבניינים הגותיים המפוארים, וצלילי פעמוני כנסיות עתיקות מהדהדים בסמטאות הצרות והמרוצפות אבן. ניחוחות מתוקים של קינמון, ג'ינג'ר ויין חם מלטפים את האף, ומזמינים אתכם להיכנס אל עולם קסום של חגיגות, מסורות ואגדות. 

ברוכים הבאים לפראג בחג המולד, חוויה שתעורר בכם את הילד הפנימי ותמלא את לבכם בשמחה וחום. במהלך חודש דצמבר, פראג משילה את מעטה היומיום ומתעטפת באווירה קסומה של חג. השווקים הצבעוניים, הפזורים ברחבי העיר, מתעוררים לחיים עם דוכנים מעץ עמוסים בכל טוב: קישוטים נוצצים, צעצועים בעבודת יד, מאכלים מסורתיים ומתנות ייחודיות. מוזיקה חגיגית מרחפת באוויר, וצחוקם של ילדים מתערבב עם קולותיהם של מוכרים המזמינים את העוברים והשבים לטעום מהמעדנים שהכינו באהבה.אך הקסם של חג המולד בפראג אינו מסתכם רק בשווקים ובקישוטים. העיר העתיקה, עם סמטאותיה המפותלות, הגשרים העתיקים והמבנים ההיסטוריים, הופכת לרקע אידיאלי לאגדות חג המולד הצ'כיות, המוסיפות נופך של מסתורין וקסם לחגיגה. סיפורים על יז'שק, דמות מסתורית המביאה מתנות לילדים טובים, ועל הקרפיון , המסמל מזל ושפע, שזורים במסורת החג ויוצרים חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. 
לפניכם מדריך מקיף לכל מה שצריך לדעת על שווקי חג המולד בפראג.


 גם לצ'כים הנחשבים לעם האתאיסטי ביותר בעולם, חג המולד הוא חג חשוב והינו החג הגדול ביותר בשנה. משירים מיוחדים, מאכלים ומנהגים הממלאים את החג והחודש שמגיע לפניו. 

אם תכננתם לבוא לביקור בזמן שהעיר מקושטת אני ממליץ לכם לעשות את זה בימים שהם לא חג המולד עצמו. מתי להגיע לפראג? תמיד חוץ מ24-25 לדצמבר שזה הימים עצמם של חג המולד וכל המקומיים יסגרו את עסקיהם (ע"פ חוק) ויסעו למשפחותיהם בכפרים לחגוג את החג הגדול ביותר שנחגג בצ'כיה עם המון אוכל ואלכוהול.

בכל שנה בשבת האחרונה לחודש נובמבר העץ המרכזי של המדינה הנמצא בכיכר העיר העתיקה נדלק בטקס מיוחד לקולות הכפיים וצהלות ההמונים. העץ, מרשים וגבוה במיוחד, ושתדעו! יש צוות מיוחד שנוסע בכל שנה לחפש את העץ הגדול, המרשים והיציב ביותר שיהיה מספיק ראוי להגיע לשוק המרכזי של המדינה הלא הוא שוק כיכר העיר העתיקה. ימים ולילות ארוכים צוות העץ יקשט ויבנה את העץ כשלבנתיים הדוכנים החמודים ירקמו עור וגידים והשוווקים יתחילו לעבוד. שווקי הכריסמס בסופו של דבר דומים והתכולה בהם חוזרת על עצמה ברוב השווקים כשבדרך כלל השוק יכיל דוכנים של: יין חם, קיורטוש, נקניקיות, לאנגוש, בירות, סיידר חם, עוגיות כריסטמס, קישוטי כירסטמס, דבש ויינות דבש. כמובן שבכל שוק יהיה את הדוכן המיוחד שיש רק בשוק הזה אבל בסה''כ השווקים דיי דומים.

רוב השווקים ואווירת הכריסטמס ישארו עד ל10 בינואר שאז תחל תקופת הסיילים המטורפת.


טעמים שחייבים לנסות בשווקי חג המולד

  • Trdelník: מאפה חם ופריך הנאפה על גחלים ומצופה בסוכר וקינמון. תענוג מתוק וחמים לימים הקרים.
  • Svařák: יין חם מתובל, המושלם לחימום הגוף והנפש בימי החורף הקרים.
  • Klobása: נקניקיות צ'כיות עסיסיות, המוגשות לרוב בלחמנייה טרייה עם חרדל וכרוב כבוש.
  • Langoš: מאפה מטוגן שטוח, המוגש לרוב עם שום, גבינה וקטשופ. חטיף טעים ומשביע לימים קרים.
  • Vánočka: לחם מתוק עם צימוקים ופירות מסוכרים, המסמל את חג המולד ומביא מזל ושפע לשנה החדשה.

החורף בפראג: גגות מושלגים ונהר כמעט קפוא

פראג יפה במיוחד בחורף, כשגגותיה מכוסים בשלג לבן ורסיסי קרח מנצנצים באור הפנסים. גשר קארל המפורסם, עם פסליו העתיקים, נראה כאילו נלקח היישר מאגדה, והטירה המלכותית, המוארת באלפי אורות, משלימה את התמונה הקסומה. שייט בנהר הולטאבה הקפוא, כשפתיתי שלג רכים נופלים על פניכם, היא חוויה רומנטית ובלתי נשכחת.

טיפים לביקור בלתי נשכח

  • תכננו את הביקור שלכם בתבונה: תקופת חג המולד היא זמן פופולרי לביקור בפראג, לכן מומלץ להזמין טיסות ומלון מראש, במיוחד אם אתם מתכננים לבקר בסוף השבוע או בערב חג המולד עצמו.
  • הצטיידו בביגוד חם ונוח: החורף בפראג יכול להיות קר מאוד, אז אל תשכחו להביא מעיל חם, כובע, כפפות וצעיף. נעליים נוחות וחסינות למים הן גם חיוניות, במיוחד אם אתם מתכננים להסתובב הרבה ברגל.
  • הכירו את המסורות המקומיות: למדו על מנהגי חג המולד הצ'כיים כדי להבין ולהעריך את החגיגות באופן מלא. בקרו בכנסיות ובקתדרלות כדי לחוות את טקסי חג המולד המסורתיים, והשתתפו באירועים מיוחדים המתקיימים ברחבי העיר.
  • טעמו את המאכלים המסורתיים: אל תוותרו על ההזדמנות לנסות את המאכלים והמשקאות הייחודיים לחג המולד בפראג.


רשימת שווקי הכריסטמס

 השוק המרכזי כיכר העיר העתיקה


תאריכי פתיחה - 2.12 ועד ה 6.1

שעות פתיחה - 10:00 ועד 22:00

מיקום השוק בגוגל מפות

 כיכר ואצלב

תאריכי פתיחה - 2.12 ועד ה 6.1

שעות פתיחה - 10:00 ועד 19:00

מיקום השוק בגוגל מפות

בסרטון אפשר לראות את השוק בשלג כבד שיכול להפתיע בתקופה הזו

 קניון פלדיום 

תאריכי פתיחה -30.11 ועד ה 29.12

שעות פתיחה - 10:00 ועד 22:00

מיקום השוק בגוגל מפות

מצודת פראג 

תאריכי פתיחה - 23.11 ועד ה 6.1

שעות פתיחה - 9:00 ועד 18:00

מיקום השוק בגוגל מפות

נמסטי מירו

תאריכי פתיחה - 20.11 ועד ה 24.12

שעות פתיחה - 10:00 ועד 19:00

מיקום השוק בגוגל מפות


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.